Sering Mimpi Almarhum Bapak/Ibu? Itu Tandanya Dia Sengsara di Alam Kubur dan Butuh Doa Kamu

Kehilangan ibu dan ayah tercinta adalah antara kehilangan yang tiada gantinya.

Dilansir ohmymedia Ustaz Khailil Razak ada membagikan pertanda jika dapat mimpi didatangi orang tua yang telah meninggal dunia.



Berikut adalah antara kisah yang dibagikannya:

Mak mertua saya pernah tanya saya �Halil selama mak meninggal berapa kali mimpi arwah mak?�

Saya jawab dengan nada sedih .. �Ermm baru 2 kali mama..Seminggu setelah mak meninggal dan waktu halil sibuk kerja sebelum kawin..Kenapa mama? �

Mak mertua saya berkata .. �Maknanya Halil anak yg baik yg selalu bagi dia pahala dan amal dalam kubur ..

Kalau Halil sering bermimpi itu tandanya dia tidak senang di alam sana dan dia mau doa dari Halil ..�

Owh saya baru paham ingat selalu mimpi mak tanda sayang dengan kita .. Rupanya bukan .. YaAllah ..

Saya terus bergenang air mata teringat balik .. Mungkin kali pertama seminggu lalu mak saya meninggal sebab rindu ..

Mak saya sakit di Rumah Sakit Sultanah Aminah Johor Bharu, Malaysia saat itu saya saya sudah 18 tahun ..

Waktu itu saya mak masih suapkan makan .. Manja sekali dengan almarhum

Tapi kali kedua bermimpi saya ingat waktu itu saya sibuk sekali .. Bisnis sedang maju ..

Tapi sedih masa itu saya jarang buka al-Quran

Baru saya paham bila mak mertua saya bilang seperti itu .. Ya Allah ..

Sebenarnya mak kita yg sudah meninggal mereka sangat haus doa dari anak-anak yang soleh ..

Saya pernah dapat saran dari prof Dr Razali Nawawi Presiden Abim yg pertama .. dia berkata

�Kholil .. Niatkan puasa, salat dan sedekah kita semua untuk mak dan ayah kita ..

Sebab mungkin dalam hidup mereka mereka pernah tinggalkan puasa dan salat ..�

Ya Allah .. Rindunya arwah mak .. Adik beri dakwah .. Adik ceramah pada pelajar-pelajar untuk jadi baik ..

Adik baca al-Quran. Adik buat sedekah infaq semua adik nak niatkan utk mak dan ayah ..

Mak .. Maafkan adik .. tidak sempat melayani mak sepenuh hati adik .. mak ..

Maafkan adik .. Mungkin adik pernah buat mak kecil hati dan menangis sebab adik ..

Ibu suka dengar adik baca al-Quran saat adik kecil.

Nanti dalam surga adik bacakan al-Quran untuk mak depan mak ya � huhuk rindu mak sekali �

Ya Allah tenangkan mak dan ayah kami di alam barzakh. Letakan mereka di kalangan orang-orang beriman .. Jangan lah kau azab mak dan ayah kami .. Amiiin.

Sumber: tribunnews.com

Tidak ada komentar untuk "Sering Mimpi Almarhum Bapak/Ibu? Itu Tandanya Dia Sengsara di Alam Kubur dan Butuh Doa Kamu"